Kliseet ja ärsyttävyydet
5 posters
Sivu 1 / 1
Kliseet ja ärsyttävyydet
Mun on nyt pakko sanoa, että elokuvissa, ja ehkä joskus satunnaisesti myös sarjoissa, mua ärsyttää tietyt asiat ihan järjettömästi. Erityisesti elokuvissa, niissä kaikki korostuu niin selkeästi, toisin kuin sarjoissa + muutenkin sarjoille on helppo antaa anteeksi pienet ärsykkeet. Paitsi jos ne on jatkuvasti toistuvia tai koko ajan läsnä.
Onhan näitä aina ollut, mutta ehkä jossain vasta 20 vuotta sitten tästä "ongelmasta" tuli ihan jatkuva, ja tälleen nykyään se "ongelma" on ainakin 75 % elokuvista. No joo, toisinaan tällaisten asioiden bongaaminen on jopa hauskaa, mutta useimmiten ei.
Ajattelin että tuskin olen tämän asian kanssa yksin(?), joten täällä on hyvä purkaa sitä pahaa oloa jota mulla ainakin on hyvin usein...
Onhan näitä aina ollut, mutta ehkä jossain vasta 20 vuotta sitten tästä "ongelmasta" tuli ihan jatkuva, ja tälleen nykyään se "ongelma" on ainakin 75 % elokuvista. No joo, toisinaan tällaisten asioiden bongaaminen on jopa hauskaa, mutta useimmiten ei.
Ajattelin että tuskin olen tämän asian kanssa yksin(?), joten täällä on hyvä purkaa sitä pahaa oloa jota mulla ainakin on hyvin usein...
I can feel it deep within my heart and my soul, you make me whole
I want to live this second forever, always together, forevermore
I hold my breath and wait 'til the end, until 'morrow we're unbreakable
Teryan- Rohkea soturi
- Viestien lukumäärä : 1895
Ikä : 46
Vs: Kliseet ja ärsyttävyydet
Todellakin sitä pahaa oloa on ja usein
- Avaruudesta katsottuna Maa on aina aseteltu sellattin notta Amerikka näkyy keskellä kuvaa, sen huomaa erityisesti katastrofielokuvissa
- Puheluja ei lopeta ns. normaalisti, se on todella ärsyttävää
- Kenkiä ei oteta pois, usein niitten kanssa nukutaankin
- Hyvis ei koskaan kuole :( se on turhauttavaa kun elokuvassa on yksi päähenkilö, niin tietää jo ettei kukaan saa sitä hengiltä mitenkään vaikka olisi miten usein läheltä piti -tilanne
- Joku tyyppi käy suihkussa, mutta sitten kun se menee pukemaan niin sen hiukset on kuivat
- Nörtit, tiedemiehet ja vähänkään älykkäämmät hahmot on aina täriseviä, uikuttavia ja kaikkea pelkääviä raukkoja
- Ylipäänsäkin suurin osa stereotyypeistä on ärsyttäviä, ja vielä ärsyttävämpää on notta niitä tungetaan joka paikkaan
- Kaikkiin sarjoihin ja elokuviin on alettu tehdä joulujaksoja (esmes Shrek, South Park, Simpsonit, Näin koulutat lohikäärmeesi, Ice Age ja onhan näitä). Onhan osa niistä hyviä, mutta ei silti tarvitsisi kaikkeen sitä joulua tunkea...
- Avaruudesta katsottuna Maa on aina aseteltu sellattin notta Amerikka näkyy keskellä kuvaa, sen huomaa erityisesti katastrofielokuvissa
- Puheluja ei lopeta ns. normaalisti, se on todella ärsyttävää
- Kenkiä ei oteta pois, usein niitten kanssa nukutaankin
- Hyvis ei koskaan kuole :( se on turhauttavaa kun elokuvassa on yksi päähenkilö, niin tietää jo ettei kukaan saa sitä hengiltä mitenkään vaikka olisi miten usein läheltä piti -tilanne
- Joku tyyppi käy suihkussa, mutta sitten kun se menee pukemaan niin sen hiukset on kuivat
- Nörtit, tiedemiehet ja vähänkään älykkäämmät hahmot on aina täriseviä, uikuttavia ja kaikkea pelkääviä raukkoja
- Ylipäänsäkin suurin osa stereotyypeistä on ärsyttäviä, ja vielä ärsyttävämpää on notta niitä tungetaan joka paikkaan
- Kaikkiin sarjoihin ja elokuviin on alettu tehdä joulujaksoja (esmes Shrek, South Park, Simpsonit, Näin koulutat lohikäärmeesi, Ice Age ja onhan näitä). Onhan osa niistä hyviä, mutta ei silti tarvitsisi kaikkeen sitä joulua tunkea...
May you be in heaven half an hour before the devil knows you're dead
Just another night in my pitch black paradise
Don't wanna cry, so I gotta get paralyzed
Jos tää ei ole kaikista ärsyttävintä, niin ainakin melkeinJara kirjoitti:Puheluja ei lopeta ns. normaalisti, se on todella ärsyttävää
Samaten kun joku tyyppi ensin putoaa jostain korkeelta jonkun parikymmentä metriä, ja sitten nappaa pudotessaan jostain yhdellä kädellä kiinni... okeeei, mä ymmärrän jos on kyse esim. Conan barbaarista tai jostain muusta machosta, mutta tämä sama pätee kaikkiin tyyppeihin. Joo-o, kyllä onnistuu kaikilta
Pommit onnistutaan tekemään vaarattomaksi aina kun ajastimeen jää aikaa tasan se 1 sekunti, aina
Olen ihmetellyt myös sitä kun onnettomuuksien jälkeen niillä uhrilla on aina huopa ympärillä. Ihan sama mitä on sattunutkaan, onnettomuus, pahoinpitely tai mitä tahansa minne menee ambulanssi paikalle. Aina on se huopa
muoks. kaikki alienit, örkit ja muut kummalliset avaruusoliot puhuu englantia. Kyllä mä sen tavallaan ymmärrän ettei kaikkiin scifi juttuihin jakseta keksiä uusia kieliä ja sellai, mutta silti ärsyttää
Crimson- Onnistuja
- Viestien lukumäärä : 458
Ikä : 33
Mä olen huomannut että kahviautomaatit (ja tietty muut vastaavanlaiset automaatit) ei koskaan toimi ilman hakkaamista ja/tai potkimista. Onkohan se tarkoitettu pelkäksi symboliikaksi? kuvaamaan että päähenkilöllä menee huonosti
Tulostimetkin aina sylkäisee paperin parissa sekunnissa, ihan sama mitä tulostetaan, vaikka eihän se mitenkään voi onnistua niin nopeasti. Etenkään jos on kuvia. Joo kyllähän sen tavallaan tajuu, olis vähän tylsä kattella pari minsaa sitä tulostamista mutta siltikin
Tulostimetkin aina sylkäisee paperin parissa sekunnissa, ihan sama mitä tulostetaan, vaikka eihän se mitenkään voi onnistua niin nopeasti. Etenkään jos on kuvia. Joo kyllähän sen tavallaan tajuu, olis vähän tylsä kattella pari minsaa sitä tulostamista mutta siltikin
Balthazar- Lumihäntä
- Viestien lukumäärä : 202
Ikä : 35
Se johtuu siitä kun shokkiin joutunut ihminen tärisee yleensä, kai ne ambulanssikuskit luulee että se johtuu kylmästä. Vaikka kyllähän lämpö auttaa shokkitilanteisiin. Ja on sillä kai visuaalinenkin merkitys, se uhri on "merkitty" niin kaikki tietää että justilleen se tyyppi on uhri. Arvelisin.Crimson kirjoitti:
Olen ihmetellyt myös sitä kun onnettomuuksien jälkeen niillä uhrilla on aina huopa ympärillä. Ihan sama mitä on sattunutkaan, onnettomuus, pahoinpitely tai mitä tahansa minne menee ambulanssi paikalle. Aina on se huopa
Mä olen miettinyt tätä ihan samaa, erityisesti silloin kun katsoin Stargate Atlantista ensimmäistä kertaa. Tyypit lähtee toiseen galaksiin ja siellä eri planeetoilla kaikki sitten luonnollisestikin osaa englantia... onhan joo muinaisilla ja wraitheilla oma kieli (rispektiä siitä), mutta entäs ne kaikki muut? Ei varmaan pitäisi olla näin tarkka, mutta joskus vain häiritsee.Crimson kirjoitti:muoks. kaikki alienit, örkit ja muut kummalliset avaruusoliot puhuu englantia. Kyllä mä sen tavallaan ymmärrän ettei kaikkiin scifi juttuihin jakseta keksiä uusia kieliä ja sellai, mutta silti ärsyttää
I can feel it deep within my heart and my soul, you make me whole
I want to live this second forever, always together, forevermore
I hold my breath and wait 'til the end, until 'morrow we're unbreakable
Teryan- Rohkea soturi
- Viestien lukumäärä : 1895
Ikä : 46
Usein jos ammuttaan vaikka olkapää, vatsa, jalka tai muu paikka (ei kuole mutta sattuu) - silti vaan jatketaan matkaa tai tappelua, ihan sillä tavalla kuin ei satu yhtään. Kyllä hengissä onnistua pysyä, mutta kyllä sattua. Paljon. Ja kaikilla ei korkea kipu kestäminen.
edit. hyvä esimerkki: Bullet to the Head, siinä alussa se poliisi ammutaan vähän olkapää ala puolelle. Pari päivät myöhemmin ampua SAMA KOHTA uudestaan, mutta ei näytä kärsiä paljon...
edit. hyvä esimerkki: Bullet to the Head, siinä alussa se poliisi ammutaan vähän olkapää ala puolelle. Pari päivät myöhemmin ampua SAMA KOHTA uudestaan, mutta ei näytä kärsiä paljon...
Alienit - kuinka niitä tulee lisää? Koskaan ei muita kuin se kuningatar?Crimson kirjoitti:muoks. kaikki alienit, örkit ja muut kummalliset avaruusoliot puhuu englantia. Kyllä mä sen tavallaan ymmärrän ettei kaikkiin scifi juttuihin jakseta keksiä uusia kieliä ja sellai, mutta silti ärsyttää
Daro- Onnistuja
- Viestien lukumäärä : 270
Ikä : 34
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa